„Девин“ ЕАД спечели отличието в категория „Стратегия – Биоразнообразие“ в третото издание на конкурса на PwC ESG Awards 2024. Наградата в престижния конкурс за устойчиви бизнес практики и ефективни ESG стратегии бе присъдена за тригодишния проект „Чаирски езера. Капсули биоразнообразие в Родопите“, по който компанията работи съвместно с Българска фондация „Биоразнообразие“.
„Ние в „Девин“ вярваме, че истинската сила на бизнеса се крие в силата да прави добро. Темата за биоразнообразието е съществена част от политиката ни за устойчиво развитие „Извор на промяна“, затова стартирахме и проекта „Чаирски езера. Капсули биоразнообразие в Родопите“. Заедно с Българска фондация „Биоразнообразие“ предвиждаме конкретни дейности за подобряване на състоянието на екосистемата на езерата“, коментира Петя Манастирска, мениджър „Устойчиво развитие“ в „Девин“ ЕАД и допълни: „Предстоят ни стъпки като определяне на оптимално водно ниво на езерата и неговото поддържане с хидроинженерни мерки; създаване на условия за развитие на торфените мъхове чрез поддържане на открити водни огледала; ограничаване разпространението на дървесната растителност върху торфените острови; експериментално отстраняване на папур и върби; експериментално трансплантиране на торфен мъх; установяване и ограничаване на всички източници на биогенно замърсяване; акции за почистване на битови отпадъци в началото и края на туристическия и риболовен сезон.“
Румяна Иванова - координатор на проекта за БФБ сподели, че темата за опазването на торфищата у нас вълнува фондацията от години, защото торфищата са нещо като "супер героите" на екосистемите, които макар и едни съвсем малки територии, са наистина безценни и са капсули на биоразнообразие и редки видове.
Проектът „Чаирски езера. Капсули биоразнообразие в Родопите“ е с основни партньори „Девин“, Българска фондация „Биоразнообразие“, ИБЕИ към БАН, МОСВ, РИОСВ – Смолян и ДГС гр. Девин, а журналистът Николай Василковски е лице на кампанията за популяризирането му заедно с Елена Иванова – автор на блога „Думи в друми“.
Близо 50 компании от 14 индустрии се включиха в тазгодишното издание на конкурса. Те подадоха 70 кандидатури в четирите категории - Стратегия, Иновации, Образователна програма и Лидер в устойчивото развитие.
Списък с отличените:
- Стратегия Климат - Lidl Bulgaria
- Стратегия Биоразнообразие - Девин
- Стратегия Кръгова икономика - Медина-Мед
- Стратегия Грижа за служителите - Lindström Bulgaria
- Стратегия Кръгова икономика - Kaufland Bulgaria
- Стратегия Ангажираност към заинтересованите страни - Telus International
- Стратегия Отговорно управление и вътрешни обучения - ОББ
- Иновация Дигитално решение - Evrotrust
- Иновация Кръгово решение - Tomra Collection
- Образователна програма - EVN
- Образователна кампания - Yettel
- Вдъхновител за устойчиво развитие - Симона Стилиянова, BlackPeack Capital
- Корпоративен лидер в устойчивото развитие - Иван Чернев, Kaufland Bulgaria
- Специална награда на Българска фондова борса - Sirma Group
С интерактивна презентация в събитието се включи и Свилен Чешмеджиев от БДЗП, който представи интересни факти за дейностите по опазване на къдроглавия пеликан. Галя – макет на къдроглав пеликан, също имаше своето почетно място на сцената по време на церемонията. В кратко интервю с водещата на събитието – Деси Стоянова, птицата „сподели“ кои са най-големите предизвикателства пред нейния вид, как хората и бизнесът могат да й помогнат и защо пъзелът на природата трябва да бъде подреден отново.