Акцията се организира изцяло онлайн, във Фейсбук за периода 30 януари – 01 февруари 2015-та от сдружение „Байкария”. Целта на кампанията е да се даде гласност на един сериозен екологичен проблем по оригинален и нестандартен начин. Байкария съобщават на своите Фейсбук приятели, че ще докарат и продават в София картофи от родопското село Кръстава от малки местни производители. Идеята е да се покаже на местните хора, че могат да печелят от екологично чисто земеделско производство, вместо да разрешат изграждането на волфрамова мина в селото си. Село Кръстава се намира в сърцето на Родопите, в много чист район с плодородна земя, но преди време се появява инвестиционно предложение за добив и преработка на волфрам-съдържащи руди.
Акцията е изключително успешна и вдъхновяваща. За 3-те дни, в които се правят доставките общо 409 души изкупуват 5395 кг. Медиите също са привлечени от оригиналната идея и отразяват както кампанията, така и проблемът, който я е предизвикал. Акцията „Картофи – от Кръстава за Кръстава“ е една много идейна демонстрация на това какви са алтернативите срещу потенциална екологична опасност и силно замърсяване на района.
Повече за кампанията „Картофи – от Кръстава за Кръстава"