Грийнпийс България и За Земята впечатляваха през цялата година с оригинален стил и решителност в борбата си за чист въздух, опазване на водата и срещу замърсяването с пластмаса. Те са номинирани в категория "Най-успешна кампания", а номинацията е обща, защото акциите, които заслужават да бъдат отличени са повече от една. Сред по-атрактивните от тях, които предизвикаха голям медиен и обществен отзвук са: символичната двуметрова вълна от отпадъци, която „заля“ входа на Министерството на околната среда и водите през януари 2021, чрез която те настояха за въвеждане на депозитна система за всички бутилки в България като дългосрочно решение на замърсяването с еднократна пластмаса. Кампанията е организирана и с подкрепата на Wind2Win и Tierra Verde, създали вълната преди година. И още, подаръкът преспапие с мръсен въздух, което представители на Грийнпийс България връчиха на кмета на София Йорданка Фандъкова през декември 2020 и коледният подарък за министъра на енергетиката "елха с черен въглищен прах" от Гълъбово. Маратонът "Бягане за Радуловци. Надбягай мината", който не само успя да привлече за каузата популярни спортисти като най-успешния български състезател по спортно ориентиране Кирил Николов, но и да отправи мощно послание за запазване на природата в района около Сливница от бъдещата мина, която фирма, свързана с Христо Ковачки е получила разрешение да изгради.
За повече информация:
Вълна от отпадъци заля и Министерството на околната среда и водите
Кметът Фандъкова прие преспапието с мръсен въздух и обеща повече възобновяема енергия и сътрудничество с гражданите и НПО
Коледа в Гълъбово: Тиха нощ, прашна нощ – демонстрация пред Министерството на енергетиката
Няколко села в сливнишко са заплашени от проект за нова въглищна мина